Swiatzwierzat.pl > Inne zwierzęta > Pojawił się na Ziemi wraz z dinozaurami. Byli przekonani, że wymarł lata temu, teraz nagrała go fotopułapka
Joanna Kowalska
Joanna Kowalska 10.11.2023 14:03

Tajemnicze zwierzę
Tajemnicze zwierzę, źródło: youtube.com/@Reuters

Grupa naukowców eksplorująca górskie, trudnodostępne tereny dokonała niesamowitego odkrycia. Dzięki wykorzystaniu ukrytej kamery udało się potwierdzić istnienie zwierzęcia, które od dziesięcioleci było uznawane za wymarłe. To wyjątkowy gatunek, który żył już w czasach dinozaurów.

Dzięki fotopułapkom dowiadujemy się coraz więcej o zwierzętach

Świat zwierząt wciąż potrafi zaskakiwać. Dzięki rozwojowi technologicznemu możemy prowadzić coraz bardziej zaawansowane badania, które jednocześnie nie ingerują w życie obserwowanych istot

Dzięki temu regularnie dowiadujemy się o nowych zwyczajach, na pozór dobrze poznanych już gatunków. Ponadto ukryte kamery umożliwiają obserwowanie zwierząt, które są bardzo płochliwe oraz żyją na wyjątkowo niedostępnych terenach.

Dzięki jednej z fotopułapek rozstawionych na górskim zboczu dokonano niesamowitego odkrycia. W kadrze pojawiło się zwierzę, którego jeszcze nikt nigdy nie widział na żywo.

O dramacie w lesie doniósł grzybiarz. Leśnicy nie czekali ani chwili, do akcji wkroczyli mundurowi

Naukowcy nagrali zwierzę, które od dziesięcioleci było uznawane za wymarłe

O niesamowitej obserwacji poinformowali badacze z Uniwersytetu Oksfordzkiego. Grupa uczonych przyrodników udała się na badania fauny indonezyjskiej. Specjaliści skupili się na istotach żyjących na wysokości 2000 m n.p.m., w górach Cyclops.

Efekty pracy przerosły najśmielsze oczekiwania naukowców. Na jednej z fotopułapek udało się nagrać niewielkiego ssaka, który od ponad 60 lat był uznawany za gatunek wymarły. Co więcej, żywy przedstawiciel tego gatunku był widziany tylko raz, w 1961 roku.

Niewiele wiemy o zwierzęciu, które pojawiło się przed obiektywem fotopułapki. Chodzi o prakolczatkę górską (Zaglossus attenboroughi).

Prakolczatka jest jednym z najsłabiej poznanych gatunków żyjących na Ziemi

Obserwacja prakolczatki górskiej w jej środowisku naturalnym jest bezcennym odkryciem, dzięki któremu możemy dużo dowiedzieć się o tym gatunku. Ta wiedza może przełożyć się na zaplanowanie działań mających na celu ochronę tych niesamowitych ssaków pamiętających czasy dinozaurów.

Wiemy, że prakolczatka należy do rzędu stekowców, prymitywnych ssaków, które składają jaja. Bardziej znanym przedstawicielem tej grupy zwierząt jest dziobak

Ponadto wiadomo, że gatunek ten nie osiąga dużych rozmiarów. Szacuje się, że masa ciała tych zwierząt nie przekracza 10 kilogramów. W razie zagrożenia podobnie jak kolczatki australijskie, zwijają się w kulkę.

Nie wiadomo, czym zaskoczą nas te zwierzęta. Co więcej, nie ma pewności, czy kiedykolwiek uda się je jeszcze zaobserwować.

Źródło: o2.pl, youtube.com/@Reuters